هلیاهلیا، تا این لحظه: 13 سال و 4 روز سن داره

خورشید من

بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

1395/2/25 1:48
نویسنده : مامان طلا
303 بازدید
اشتراک گذاری

 عشق در شاهنامه

 بکام تو بادا سپهر بلند                   ز چشم بدانت مبادا گزند

 تویی در جهان مرمرا چشم راست              به جز تو دلم آرزویی نخواست

 بدارم وفای تو تا زنده ام                 روان را به مهر تو آکنده ام

ز من بد سخن نشنود گوش تو                  نجویم جدایی ز آغوش تو

 ز مهر تو دیریست تا خسته ام                به بند هوای تو دل بسته ام

نگار تو اینک بهار منست                     مر این پرنیان غمگسار منست

همین بود کام دل افروزیم                    که روزی بود دیدنت روزیم

دهم جان گر از دل به من بنگری               کنم خاک تن تا تو پی بسپری

نه هر آهویی را بود مشک آب                نه از هر صدف در بخیزد خوشاب

چنان دارم این راز تو روز و شب              که با جان بود , کو برآید زلب

به گیتی ندارم پناه تو کس                   همه دشمنندت , منم دوست بس

تو دانی که من دوستدار توام؟           به هر نیک و بد ویژه یار توام

پانوشت - زین پس پستی باعنوان شاهنامه خوانی خواهیم داشت .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به خورشید من می باشد